سبک صنعتی دکوراسیون داخلی در مطب های دندانپزشکی

مقدمه

در دنیای امروز آگاهی از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی به ما این امکان را میدهد تا سبک دلخواه دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی خود را پیدا کنیم. سبک های مختلفی در دنیای دکوراسیون تعریف شده است. اما ما قصد داریم در این مقاله در ارتباط با طراحی مطب در تهران به سبک صنعتی توضیحاتی ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون به سبک صنعتی

انواع مختلفی از سبک های دکوراسیون داخلی وجود دارند که در مطب های دندانپزشکی استفاده می شوند یکی از این سبک ها، سبک صنعتی می باشد . این سبک از دکوراسیون داخلی بدلیل خاص بودن ویژگی های طراحی اصولا مورد استفاده عموم مردم قرار نمیگیرد و کمتر دندانپزشکانی هستند که از این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی مطب های دندانپزشکی خود استفاده میکنند. زیرا این سبک بسیار خاص است و سلیقه ی هر کسی نیست.

شاید برای شما سوال باشد که چرا عموم دندانپزشکان از این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی خود استفاده نمی کنند در اینجا به ویژگی های سبک صنعتی در مطب های دندانپزشکی می پردازیم. تا پاسخی باشد برای این سوال.

ویژگی های دکوارسیون به سبک صنعتی

 این سبک از دکوراسیون داخلی به پلان باز نیز مشهور می باشد. در این سبک از دکوراسیون داخلی، اکثر فضاها دنبال یکدیگر می باشند و کمتر فضایی به چشم ما میخورد که مجزا باشد به همین دلیل به پلان آزاد مشهور است. در این سبک از دکوراسیون داخلی تمام تاسیسات روی کار هستند و هیچ پوششی ندارند. بر عکس سبک های دیگر دکوراسیون داخلی که تاسیسات استفاده شده تو کار می باشند. در این سبک تمام آلومینیوم های کار شده در مطب دندانپزشکی قابل مشاهده هستند. به همین دلیل این سبک دکوراسیون داخلی دارای سبکی سرد و یخ می باشد.

استفاده از رنگ ها در سبک صنعتی

علاوه بر اینها در این سبک از دکوراسیون داخلی از پالت رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، سیاه استفاده می شود و از رنگ های شاد و رنگ های تند و تیز استفاده نمی شود. اگر میخواهید از این سبک دکوراسیون داخلی در مطب های دندانپزشکی خود استفاده کنید بهتر است از وسایل و رنگ هایی استفاده کنید که هارمونی گرم دارند و رنگ های خنثی را با رنگ های گرم ترکیب کنید که مطب دندانپزشکی خود به مطبی گرم تبدیل شود زیرا این سبک از دکوراسیون داخلی به دلیل مشاهده تاسیسات و فلزات و آلومینیوم حالت سرد و بی روح دارد و اگر فقط از رنگ های خنثی در مطب دندانپزشکی خود استفاده کنید مطب خود را به مطبی بی روح و سرد تبدیل میکنید.  این سبک از دکوراسیون داخلی در مطب دندانپزشکی دارای زرق و برق و تجملات نیست و پیشنهاد ما به شما این است که اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی خود دنبال زرق و برق و تجملات هستید از این سبک استفاده نکنید. همانگونه که گفته شد در این سبک از دکوراسیون داخلی از رنگ های خنثی مانند سفید ، خاکستری و مشکی استفاده می شود بهتر است در این سبک از دکوراسیون داخلی فقط از رنگ های خنثی برای مطب دندانپزشکی خود استفاده نکنیم و این رنگ های خنثی را با رنگ هایی گرم مثل رنگ قهوه ای ترکیب کنیم که مطب دندانپزشکی خود را از حالت سرد و بی روح درآورده و به حالت گرم تبدیل کنیم.

در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی از تزیینات و اکسسوری هایی استفاده می شوند که جنبه ی تزئینی دارند اما در این سبک از دکوراسیون داخلی تزئینات جنبه ی کاربردی دارند نه تنها تزئینات بلکه هر وسیله ای که استفاده می شود جنبه ی کاربردی دارد. در این سبک از دکوراسیون داخلی به دلیل اینکه اکثر فضاهای داخلی در راستای یکدیگر می باشند (بنا به کاربرد آن فضا) کمتر فضایی به چشم میخورد که مجزا و تفیک شده باشد. به همین خاطر از هیچگونه پارتیشن و جدا کننده ای در آن فضا استفاده نمی شود. در صورتی که در مطب های دندانپزشکی باتوجه به کاربرد فضاهای مختلف دارای فضاهای مجزا و تفکیک شده هستند که برای جداکردن این فضا ها حتما باید از پارتیشن یا دیوار جداکننده استفاده کنیم.

نتیجه

در نهایت این سبک برای مطب دندانپزشکی مناسب نیست و بهتر است از سبک های جدید و مدرن استفاده کنید. سبک مینمیال از دیگر سبک های امروزی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اگر به دنبال یک طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن و خلاقانه هستید با گروه ایهام دیزاین همراه شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *