ترندهای ۲۰۲۳ در طراحی مطب

مقدمه

هر ساله، هم زمان با رنگ سالی که اعلام می شود، ترفند ها و متریال های گوناگونی برای بروز سازی دکوراسیون داخلی ساختمان ها به بازار عرضه می شوند. به کار گیری این مواد جدید در طراحی دکوراسیون باعث بروز تر به نظر رسیدن فضای مورد نظر می شوند. همان طور که می دانید بیماران هنگام مراجعه به مطب پزشکی دچار استرس می شوند. بنابراین باید طراحی مطب به گونه ای باشد، که از سطح استرس بیمار بکاهد.

طراحی مطب در تهران و شهرهای بزرگ نیز به علت شلوغی و سرو صدای زیاد، باید با حساسیت بیشتری انجام شود تا بتواند با ایجاد فضایی آرام از ایجاد خطای پزشکی کم کند. در صورت بروز رسانی دکوراسیون مطب خود، من به شما عزیزان شرکت ایهام دیزاین، با خدماتی در راستای نظارت، اجرا و طراحی مطب در اصفهان را معرفی می کنم.

مطب های پزشکی برای این که بتوانند فضایی آرامش بخش برای مراجعه کنندگان خود ایجاد کنند و باعث جلب توجه آن ها شوند، باید دارای طراحی خاص و شیکی باشند. بنابراین در انتخاب وسایل مطب، نورپردازی آن و هم چنین رنگ دیوارها دقت لازم را داشته باشید، تا از این طریق باعث جذابیت بیشتر مطب خود شوید. هدف از نوشتن این مقاله شناخت بیشتر ترفند های سال ۲۰۲۳ برای طراحی مطب پزشکی می باشد.

آشنایی با ترند های ۲۰۲۳ در طراحی مطب

اگر دقت کرده باشید هر ساله برای بروز کردن طراحی دکوراسیون آیتم های جدیدی وارد بازار می ‌شوند که اگر از آن ها اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید به زیبایی بیشتر مطب خود کمک کنید. در واقع اگر بدانید که چه نوع متریالی را برای جذابیت بیشتر و ایجاد حس آرامش در فضای مطبتان کنار هم قرار دهید، مثل: مبلمان و اکسسوری ها، در به وجود آمدن دکوراسیونی شیک بیشترین قدم را برداشته اید.

هنگام به روز رسانی دکوراسیون مطب خود باید به چند مسئله توجه کنید، که به شرح زیر می باشند:

 نورپردازی مسئله مهمی است، که باید به هنگام طراحی و بروز کردن دکوراسیون به آن توجه کنید. بهتر است که از نور های طبیعی برای روشنایی فضای مطب استفاده کنید. مسئله ی دوم، توجه به شرایط اقلیمی است که مطب شما در آن  قرار گرفته است. و بهتر است طراحی که برای دکوراسیون مطب خود انجام می دهید، متناسب با محیط زیست اطراف آن باشد. و سوم این که طراحی دکوراسیون شما نباید به گونه‌ ای باشد، که فلسفه ی زیبایی را زیر سوال ببرد و نامناسب به نظر برسد. بنابراین قبل از تغییر دکوراسیون حتما از طراحان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید، تا نتیجه ی کار مورد پسند همه قرار بگیرد.

استفاده از متریال های طبیعی و پایدار در دکوراسیون مطب:

برای این که فضای مطب شما الهام بخشی از عناصر طبیعی و نشانی از سازگاری بیشتر با محیط زیست باشد، بهتر است از وسایل روشنایی طبیعی و گلدان هایی با گل های بزرگ در فضای داخلی مطب خود استفاده کنید.

انتخاب اکسسوری مناسب:

همان طور که می دانید استفاده از اشیاهای تزیینی می تواند جلوه بیشتری به فضای داخلی مطبتان ببخشد. اما انتخاب اکسسوری باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی صورت بگیرد. علاوه بر آن برای نمای بیشتر باید از اکسسوری در جایی مناسب مثل کنار مبل ها استفاده کنید.

بخوانید : بزرگ نشان دادن فضای کم مطب پزشکی با طراحی مناسب

استفاده از رنگ های طبیعی:

رنگ ها مهم ترین متریال برای طراحی دکوراسیون به شمار می‌ آیند. در صورتی که از ترکیب رنگ های شلوغ و نا متناسب با هم استفاده کنید، باعث ایجاد یک فضای اضطراب آور برای مراجعین خود خواهید شد. بنابراین برای القای حس آرامش به مراجعینتان سعی کنید از رنگ های ترندی که هم خوانی زیادی با هم دارند، استفاده کنید.

رنگ های ترند در سال ۲۰۲۳به شرح زیر می باشند: استفاده از طیف های رنگی خاکستری و سبز طبیعی مثل: نعنایی و سبز تیره رنگ های پاستیلی مثل: رنگ کرم و خاکی روشن

نوع مبلمان:

استفاده از مبلمان حصیری به دلیل طبیعی بودنشان و استفاده از چوب در ساخت آن ها باعث احساس راحتی بیشتر در هنگام نشستن برای مراجعین می شوند. اما استفاده از مبل های چرمی به ویژه رنگ قهوه ‌ای یا شاه بلوطی آن همیشه مرسوم بوده و باعث ایجاد جلوه ای زیبا و شیک به مطب شما می شود.

 بنابراین به شما عزیزان توصیه می ‌کنم، از این مدل مبل ها در دکوراسیون مطب خود بیشتر استفاده کنید. چرا که چرم ها همیشه باشکوه و اشرافی به نظر می‌ رسند و جزو متریالی ترند و برجسته به شمار می آیند، و علاوه بر آن هیچ گاه از مد نمی افتند.

توجه به منطقه بندی فضای داخلی مطب:

با توجه به این که مطب ها دندانپزشکی دارای متراژی کم هستند، باید طراحی مطب دندانپزشکی به گونه ای صورت بگیرد، که برای رفع نیاز مراجعین و کارفرما دارای فضای قابل قبولی باشند. به همین خاطر طراحان داخلی در ابتدا با توجه به متراژ مکان مورد نظر، به تقسیم بندی مناسب هر بخش از فضای آن می پردازند. به عنوان مثال بیشترین فضا در یک مطب پزشکی را باید به سالن انتظار اختصاص داد، تا منتظر ماندن برای مراجعین خسته کننده نباشد.

به کار بردن سبک های محلی و بومی در دکوراسیون مطب:

امروزه با پیشرفت هایی که در عرصه ی طراحی دکوراسیون مطب چشم پزشکی به وجود آمده، برای مدرن سازی فضاهای داخلی علاوه بر دو سبک مدرن و کلاسیک، از روش های دیگری مثل بومی و محلی نیز استفاده می کنند. این نوع سبک ها با عناوین مختلفی مانند: روش ساحلی، بوهمیان و روستیک شناخته شده اند، و برای طراحی داخلی محیط های اداری و ساختمان های مسکونی نیز قابل استفاده هستند. با استفاده از این سبک ها می توانید جلوه ای ناب و منحصر به فردی را به فضای مورد نظر خود ببخشید.

نتیجه گیری:

در این مقاله برای شما از متریال  ترند شده برای طراحی دکوراسیون مطب در سال ۲۰۲۳صحبت کردم.بر اساس مطالب ذکر شده در این مقاله، شما در ابتدا باید برای ایجاد حس آرامش و زیبایی مطب خود و بروز سازی آن راجع به ترندهای سال جدید مطالب بیشتری را مطالعه کنید. سپس با استفاده از طراحان ماهر در این زمینه اقدام به بروز رسانی مطب خود کنید، تا در نهایت به نتیجه ای مطلوب برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *