اصول طراحی دکوراسیون مطب

باتوجه به اهمیت دکوراسیون و زیبا سازی محیط و مکان هایی که  اغلب با آن سرو کار داریم باید گفت داشتن فضایی زیبا از نظر بصری سبب حس آرامش می شود بنابراین در محیط هایی از جمله مطب های پزشکی و  یا کلینیک های تخصصی، با در نظر گرفتن خدماتی که قابل ارائه می باشد میتوان فضاسازی بسیار مطلوبی داشت چرا که یک فضا بیانگر روشنی است برای بدست آوردن حس اطمینان افراد مراجعه کننده . شرکت ایهام مجری برتر طراحی و دکوراسیون مطب و کلینیک ها بصورت تخصصی می باشد که با خلاقیت و توانایی بالا موفق به اجرای پروژه های متعدد دراین راستا شده است.

این شرکت با طراحی مطب در اصفهان، فعالیت خود را بطور چشمگیری ادامه می دهد و با استفاده از متدهای بروز، فضاهای کاملا خاص و شیک را طراحی و در نتیجه به مرحله ی اجرا می رساند. استفاده از عناصر هماهنگ در ایجاد دکور یک فضا، نیاز به دانش و خلاقیت بالا دارد که این توانایی در شرکت ایهام کاملا مشهود می باشد. هر چه میزان هماهنگی و زیبایی و ارتباط بین اجزای یک محیط بیشتر باشد، فضا جلوه ی زیباتر و چشم نواز تری بخود می گیرد و میتواند در جلب نظر مراجعه کننده بسیار اثر بخش باشد از اینروست که به جرات میتوان گفت دکوراسیون مطب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت دکوراسیون مطب بیشتر آشنا کنیم پس تا آخر مطلب با ما همراه شوید.

دکوراسیون داخلی مطب

همانطور که در مطلب بالا اشاره نمودیم دکوراسیون یک مطب و یا کلینیک می تواند بسیار مهم و با اهمیت واقع شود چرا که تاثیرات بسیار مهمی بر فعالیت وکسب وکار می گذارد. یک طراحی خاص و منحصر بفرد برای یک مطب میتواند نشان دهنده ی سطح کیفیت کار و خدمات ان شغل باشد. بطور مثال اغلب پزشکان سعی دارند تا طراحی مطب چشم پزشکی و طراحی مطب دندانپزشکی خود را با استفاده از المان ها و متریال های بروز، به بهترین نحو زیبا و مطلوب جلوه دهند تا افرادی که به این مکان ها مراجعه می کنند لحظات آرامش بخش و خوشایندی را تجربه کنند. همانطور که می دانیم افراد مراجعه کننده با ورود به مطب و کلینیک ، در ابتدا با فضا و دکوراسیون آن مواجه می شوند بنابراین یک دکور و طراحی اصولی و جذاب می تواند نظر این افراد را بخود جلب نماید در نتیجه موجبات آرامش و حس خوب را برای آنها فراهم آورد. این نکته را باید در نظر گرفت که مطب و کلینیک باید فضایی دلنشین و آرام بخش داشته باشند چرا که ممکن است افراد لحظات طولانی را در آن مکان سپری کنند بنابراین اگر این مکان فاقد یک طراحی مدرن و زیبا باشد، فرد را بزودی دچار خستگی و کلافگی می کند. پس میتوان به جرات گفت اهمیت یک طراحی خوب برای مطب بگونه ای است که باعث کاهش استرس و نگرانی فرد می شود و احساس اطمینان و آرامشی در او ایجاد می کند.

اصول طراحی مطب

در مطالب بالا بطور کلی به اهمیت طراحی مطب اشاره نمودیم که یک مطب و یا کلینیک باید بگونه ای طراحی و دیزاین شود که حس آرامش و راحتی در آن برهم نخورد. طراحی مطب و کلینیک باید بر اساس اصول و قواعد زیبا شناسی انجام شود تا هارمونی و یا هماهنگی بین اجزای آن محیط، مجموعه ای زیبا را بوجود بیاورد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت برای یک طراحی خوب علاوه بر رعایت قوانین مربوطه، باید متریال هایی را استفاده نمود که نیاز به فضای زیاد نداشته باشند و بهتر است بگوییم اشغال کننده و جاگیر نباشند و آرامش مطب را تحت تاثیر قرار ندهند. استفاده از یک مبلمان شیک و کوچک در بخش انتظار برای نشستن راحت مراجعه کننده و جاگیر نبودن آن در فضای مطب بسیار مناسب می باشد.

 نصب تابلو و دیوار کوب همچنین گواهینامه های پزشک در این بخش به دیزاین مطب کمک می کند تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. مراجعه کنند و یا بیمار با مشاهده ی این گواهینامه ها از اطمینان بیشتری برخوردار می شود علاوه برآن سرگرم نیز می شود و متوجه گذر زمان تا رسیدن موعد نوبت خود نمی شود. استفاده از خوشبوکننده های ملایم و سیستم تهویه ی هوا سبب می شود فرد احساس خوشایندی داشته باشد و از قرار گیری در آن محیط امتناع نکنند چرا که گاهی مطب ها و کلینیک ها بواسطه ی استفاده از مواد و وسایل خاص ، دارای بوی نامطبوعی می باشند بنابراین استفاده از این روش می تواند از ایجاد این مشکل جلوگیری کند.

نورپردازی و المان های روشنایی مورد استفاده در طراحی مطب در اصفهان از دیگر نکات مهم می باشدکه باید توجه و دقت کافی را برای آن در نظر گرفت. نکات مهم دیگری برای طراحی مطب وجود دارد که در زیر به ان اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم در طراحی مطب

درباره ی طراحی مطب باید نکاتی را رعایت نمود تا بتوان از نتیجه ی مثبت و خوبی برخوردار شد. این نکات بصورت جزئی میتوانند تاثیر بسزایی در یک مجموعه بگذارند بنابراین باید به دقت کافی انجام شوند. از جمله این نکات عبارتند از:

  • طراحی و دکور مطب باید کاملا تمیز و دلباز باشد
  • روشنایی و نورپردازی مطب باید طبق اصول و قاعده انجام شود
  • نصب مدارک و گواهی مهم پزشک، بر روی دیوار
  • نصب تابلو و دیوار کوب در بخش انتظار با هدف جلب توجه افراد
  • انتخاب مبلمان مناسب و عدم اشغال فضا
  • استفاده از عناصر طبیعی همچون گل و گیاه در فضای مطب
  • ایجاد هماهنگی و هارمونی بین اجزا و عناصر مطب
  • استفاده از کفپوش مناسب برای مطب
  • استفاده از سیستم تهویه ی هوا در مطب

پایان

برای طراحی مطب و کلینیک باید با استفاده از خلاقیت و دانشی که سبب می شود عناصر و اجزا در کنار هم هماهنگی و هارمونی داشته باشند، مجموعه ای را بوجود آورد که بسیار جذاب و زیبا باشد. شرکت ایهام با بکارگیری کادری خلاق و مجرب و متخصص این فضا را برای مشتریان فراهم نموده است تا برای محیط کار خود بهترین و جذابترین دکوراسیون و طراحی را اعمال کنند به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت این شرکت از خدمات آن آگاه و جهت سفارش از طریق تماس باما اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *